Alla inlägg den 13 april 2008

Av Emma - 13 april 2008 16:11

Jaha då var de söndag igen då huva va helgen ha gått fort :/ Igår sov ut på morgonen. skönt :) tog ut mina tok pållar ja dom ä lite små tokig svadil tycker de är jätte roligt att knuffa matte ut för slänten på väg ner till hagarna . men de tycker inte jag då. han går snällt bredvid en å helt plötsligt bara "råkar" han knuffa till en med magen sen när man skäller lite på han så kollar han fram under bus luggen.. tokisen min. Mocka sen for pappa och jag upp till mellangård/västergård til mamma och familjen Rindestad som höll på att baka tunnbröd uppe hos Hallbergs kolla på sen vart ja tvingad att baka ut lite tunnbröd jag å men de gick bra fast att bröden vart icke runda . XD haha sen gjorde vi pizzor i ugnen där. dom vart riktigt goda :D sen fick jag till uppgift att damsuga när de va städdaggs jätte kul eller så inte :/ men aja de gick ju. Sen hem red en sväng på Linette först på plan lite men knöligt å geggiigt så red på lägden i djupsnön i stället å de va riktigt djupt på vissa ställen. men red där de va ungefär till fram knäna på linette tyckte de va lagomt djupt hon vart faktiskt svettig och lite trött ett tag iaf .. även om de inte varade så länge då när ja red upp förbi vedhögen som ha en pressening över sig så skulle de själv klart blåsa till så Linette for till höger från presseningen å när hon vände ändan till den så for snöstyltorna ut bakfötterna och hamnade på presseningen så då blev hon ju rädd för de också å hoppa upp i luften igen nästan ut över slänten men fick na å stå still iaf å hämta efter hjärnan haha ja sen gick de att gå någorlunda lugnt upp för backen.
Vid halv sju tiden kom Rindestad skulle äta midda här hade mamma kommit på. åt sen satt jag och Emma och kola på tv och pratade lite  :) va rätt så länge sedan vi umgicks :/
I dag. inte gjort mycke vettigt tage ut pållarna mockat, ska snart ta in hästarna och ta lilla Svadil och gå ut och gå på en liten promenad hade ja tänkt :) men man lär ju bli dyblöt. snöar rätt bra ute å rätt så blöt snö.


Herå

Presentation


Här ha ni mej =)

Omröstning

Tycker du att min blogg något att läsa??
 Ja, jätte bra
 ja rätt så bra
 Kass/ om detta skriv kommentar!!
 Läggner / om detta skriv kommentar!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards