Alla inlägg den 28 oktober 2012

Av Emma - 28 oktober 2012 16:38

Hårt på backen!
I måndags så var vi iväg på näset igen och träning, fortsatte träna på flyttningar och lite bommar, gick si sådär med bommarna då han saktar av när man kommer fram till dom och helst går över. Beror säkert på min inverkan också men de sitter kvar i huvudet hur linette gjorde vilket var att hon travade över och gärna ökade vid bommar. Så av gammal vana slutar jag driva. Men med träning bör de ju gå över i hjärnan. Avslutade passet med att vi skulle galoppera, ja ja vi får väll prova tänkte jag och dom andra fick igång sina Pållar och Wille såg allmänt förvirrad ut och såg ut som han tänkte -vad fan håller ni på med???! Han travade tryggt på i ökat tempo! Han är väll trav säker :-P haha rolig pålle,så någon galopp blidde de inte. Men nöjd ändå är jag, galoppenspelar ingen roll för mej.
I veckan har de varit hårt på vägarna så har blivit rätt lugnt tempo.
Red ut på lång tur idag med Ingalill och knut, vi tog en tur till västmarken i de härliga vädret! Underbart nu skulle de bara vara lite mera snö på vägarna så de blir mjukt så man kan trava mkt, försökte oss på en galopp i långbacken när ändå knut galoppade iväg men icke här travar vi på! Kändes som han var på väg lite iaf en sväng men ångrade sig. Tror även de är lite mitt fel för de sitter också kvar att jag är livrädd de ska bli en bakut lr något. Måste övervinna min gamla rädsla. Men de får väll ta den tid det tar. :-)

Hej hopp

Presentation


Här ha ni mej =)

Omröstning

Tycker du att min blogg något att läsa??
 Ja, jätte bra
 ja rätt så bra
 Kass/ om detta skriv kommentar!!
 Läggner / om detta skriv kommentar!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards